TĚLESNÁ VÝCHOVA            Cvičení na celou dobu uzavření školy

Prosím všechny žáky, aby si všechny prováděné pohybové aktiviy zapisovali, zápisníčky předložíte, až se zase uvidíme 😉

(Nic neposílat mailem, u počítače trávíme teď času přespříliš.)

Co se dá dělat venku:

I když nemáš zahradu, je dovoleno si jít zaběhat s rouškou (nebo bavlněným nákrčníkem přes ústa a nos), do nejbližšího lesíka či parku, takže 1) každý den by bylo dobré alespoň 15 minut lehkého klusu (čím déle a rychleji, tím lépe).

2) Procházky – nechce se ti běhat každý den? Prostřídej to s procházkou – vezmi pejska, nebo člena rodiny a jděte se projít mezi stromy, nejlépe alespoň 5km denně.

3) Máš –li zahradu – běhej, skákej, poskakuj, hoň se se sourozenci, hraj na babu, lez na stromy, hraj forbal, házenou, vybíjenou, na třetího, jen tak házej, chytej,  házej na cíl (vyrob si terč) apod. Lez po stromech, prolézej, oblézej, udělej si slalom – buď kreativní.

4) V lese – Kromě procházek a běhání hraj s rodinou na schovávanou, strefujte se šiškami do stromů, houpej se na větvích 😀

Co se dá dělat doma:

  • Vyrob si koš třeba z krabice, nebo použij nějaký nepotřebný odpadkový či proutěný a strefuj se do něj míčem vhodným pro domácí použití. Alespoň 30krát každý den.
  • Házej si se členy rodiny – nezapomeň na různé druhy přihrávek (O zem, s otočkou, pod nohou apod . – ať je to zábava.
  • Skákej přes švihadlo – doporučuji alespoň 300 skoků denně (sportovci alespoň 600). Jakkoli, s přestávkami, třeba každou hodinu 50 – rozlož si tempo a dávky podle sebe.
  • Posilování – kliky, dřepy, račí chůze, výstupy na schůdek, výpady a co dalšího tě napadne. Když uděláš každou hodinu třeba jen 10 a pak to sečteš za den, budeš mít ze sebe určitě radost J

Povinně nezapomenout na PROTAHOVÁNÍ

– především podkolení vazy (předklony k nataženým nohám ať už v sedu překážkovém, roznožném, ve stoji či lehu na zádech kdy zvedneš, přitáhneš a chvíli podržíš nataženou nohu).                                              -dále třísla – sed  skrčmo zvaný motýlek, sed roznožný s předklonem a výdrží, pérování s přední nohou pokrčenou a zadní nataženou.

Narovnávej si kulatá záda! – stáhni lopatky k sobě a ramena dolů kdykoli si na to vzpomeneš, můžeš cvičit tzv. svícen.

Když hodně koukáš do počítače, zavři si při každé příležitosti na chvíli  oči, mrkej ať zvlhčíš oči, dívej se každou chvíli z okna do dálky, ať si oči odpočinou 😉

Pro ty, kteří mají doma gymnastický míč zvaný fitball inspirace zde:

https://www.youtube.com/watch?v=1dNHxbpFns

Pro rodiče s dětmi inspirace zde:

https://www.youtube.com/watch?v=vSuJKVXPr14&t=242s

Inspirace pro všechny ženy a dívky zde:

https://www.youtube.com/watch?v=8yd9_d8gnaY

Ve zdravém těle zdravý duch! 😆