Třída 1.B 2017/18

Třída 1.B 2017/18 2018-04-24T13:56:51+00:00

Škola v přírodě

Pátek 6.4.

Po obědě jsme vybalili kufry a vydali se prozkoumat nejbližší okolí. Dosáhli jsme nejvyššího vrcholu v okolí a prohlédli si Hoštice z nadhledu, proběhli se po loukách a nakonec zakotvili u lesa, kde jsme zbudovali skřítkům celé sídliště.

Po večeři (Milánské špagety) k nám po vodě doputoval vzkaz v lahvi od námořníka Jima Hawkinse. Dlouhá cesta se však podepsala na jeho vzhledu a tak jsme ho museli nejprve poskládat, než jsme se v něm mohli dočíst o možnosti vysloužit si Jimovo dědictví, pokud budeme mít dost odvahy vypravit se na Ostrov pokladů. Shodli jsme se, že odvaha nám neschází a tak se právě posilňujeme vydatným spánkem, než se zítra pustíme do hledání ztracené Jimovy mapy.

Sobota 7.4.

Ráno nás probudily sluneční paprsky a azurová obloha. Tráva sice pocukrovaná jinovatkou, ale než jsme se umyli, protáhli těla a posnídali, sluníčko ji rozpustilo.

Dopoledne jsme věnovali nějaký čas učení, ale sluníčko nás lákalo ven a tak jsme se rozhodli pokusit získat Flintovu mapu, což se nám společnými silami opravdu podařilo.

Po obědě (brokolicová polévka, rizoto, okurkový salát a jako zákusek kokosová roláda;) jsme si museli dáchnout aby nám slehlo a také abychom nabrali sil na cestu na statek, kde chovají kromě dvou stovek býků ještě ovečky a klokany.

Po večeři jsme si báječně užili skvělou diskotéku v místní aule. Po ní byla nezbytná sprcha a momentálně nás již spěšný vlak do Hajan kolébá krajinou snů.

Neděle 8.4.

Ranní nebe bylo pošmourné, ale díky tomu jsme alespoň vydrželi o něco déle v postýlkách. Vůně koblih a kakaa nás pak o to rychleji přilákala do jídelny na snídani.

Dopoledne jsme si užili v místní úžasné podkrovní herně přestřelkami v ping pongu, stolním fotbálku, stavbami z molitanových kostek či hraním obří dámy. Před obědem jsme vyměnili hernu za hřiště a řádili dál.

Po obědě (bramborový knedlík se špenátem) a poledním klidu nás čekal zapeklitý úkol – společnými silami vytvořit loď pro každou z našich posádek. Stálo to dost úsilí, mnoho Lidl-letáků, snad kilometr lepicí pásky a skutečně každý musel přiložit ruku k dílu, ale v „doku“ teď parkují čtyři zbrusu nové kocábky, čekající na zítřejší křest a naše nalodění.

Po takové dřině bylo třeba se posilnit a hned nás čekal další nevšední zážitek – setkání s místními dobrovolnými hasiči, kteří nám předvedli svá hasičská auta, nácvik hasičského útoku a dokonce nás nechali podržet proudnici a přestříknout řeku;)

Zbytek odpoledne, které již bylo opět slunečné, jsme strávili v lese zvelebováním domečků pro skřítky a pozorováním přírody.

Po večeři (guláš s tříbarevnými těstovinami) jsme věnovali vzpomínku svým milým rodičům, sourozencům a dalším příbuzným a pokusili se s nimi podělit o naše zážitky v podobě více či méně srozumitelných dopisů. – Máte se na co těšit;) Teď se již necháváme unášet na vlnách snů směrem k zítřku.

Pondělí 9.4.

Ráno se celé okolí ztratilo v mlze. My jsme ale, skryti pod jejím hávem, mohli alespoň nepozorovaně opustit přístav na našich pracně zbudovaných lodích a dopravit se na Ostrov pokladů.

To vše jsme stihli ještě před snídaní. Po ní nás čekalo pár hodinek vzdělávání, ale sluníčko mezitím vykouklo a volalo nás ven. Pohráli jsme si na hřišti a už byl čas oběda (Bratislavská omáčka s houskovým knedlíkem). Odpoledne nás čekalo velké sportovní zápolení v sedmi disciplínách Hoštické olympiády.

Po večeři (kuřecí plátek s rýží) se konal slavnostní ceremoniál vyhlašování jejích výsledků a předávání medailí. Úspěchy všech zúčastněných jsme následně oslavili taneční zábavou – to aby toho pohybu dnes nebylo málo.

Závěrečná mravenčí ukolébavka nás nakonec ukolébala k spánku, kterému se právě intenzivně věnujeme.

Úterý 10.4.

Den, jako každý jiný – po budíčku rozcvička, po rozcvičce snídaně, po snídani škola…

Před obědem jsme ovšem museli převézt na Ostrov člunem zásoby z lodi, při čemž jsme se trochu zapotili.

Odpoledne jsme částečně věnovali nákupům v místním COOPu, a druhou část jsme strávili v mechovém borovém lesíku hrami a soutěžemi.

Po večeři (karbanátek) jsme si zařídili kino a podívali se na Zootropolis. A pak rychle šupky dupky do postýlek, protože zítra nás čeká velké putování.

Středa 11.4.

Po snídani jsme hodili batohy na záda a vydali se do Hoštic na autobus, který nás po patnáctiminutovém nakupování jízdenek během pěti minut dopravil do Horažďovic. Navštívili jsme zdejší přírodovědnou stanici, kde jsme se mohli pomazlit se spoustou mláďátek (jehňátka, kůzlátka, králíčci), podívat se na nejrůznější druhy hospodářských zvířat a dokonce i malá exotická zvířata jako hady, želvy, chameleona či leguána. Potom jsme vystřídali 1.A v zámeckém muzeu, kde jsme si mohli vyzkoušet jak lidé dříve předli nitě, tkali látky nebo vyřezávali nádobí.

Po balíčkovém obědě jsme na horažďovickém náměstí utratili kapesné v cukrárně, obchodě nebo infocentru a vydali se na pěší cestu zpět do Hoštic. Před námi 7 km a tři hodinky času, takže jsme si cestou stihli zahrát i několik her a po pěšinkách podél řeky v pohodě dorazili domů právě včas na večeři.

Po té nás ovšem čekal zásadní úkol – zajít vykopat poklad na místo, ke kterému nás celý den naváděly těžce získávané indicie.

Společnými silami jsme to zdárně zvládli a truhlu plnou zlata a peněz dopravili zpět k našim domovským břehům. Teď jen čekáme na zítřejší otevření banky, abychom se mohli ucházet o dědictví Jima Hawkinse.

Na té naší plachetnici
plují chytří námořníci.
Vítr loďku pohání
na ostrovy poznání.
Opírá se do plachet,
obeplujem celý svět.
Při té plavbě oceánem
první třídu hravě zvládnem:)

Obraz Jitřní poutník

S nástupem do školy se započalo naše velké dobrodružství.

Budeme brázdit nekonečným oceánem poznání, ponoříme se do hlubin lidského vědění, budeme se ztrácet v džungli písmenek, krotit tornáda a lámat si hlavy nad zdánlivě neřešitelnými rébusy…zkrátka jako praví dobrodruzi objevovat dosud neznámé a nepoznané.

Těším se na každodenní setkávání se všemi odvážnými dobrodruhy, protože jsme sice „béčáci“, ale nejsme žádná „béčka“!;)

Dřevíčkova dílnička 29.1.

Aktuality

Kdo má zájem o fotografie ze Švp, můžete poslat po dětech Flash disk – pokusím se je postupně přehrávat.

DÚ 24.4. Čjs – s. 48 + na čtvrtek přinést měnší nádobu na sázení semínek

Úkoly pro marody:

slabikář – s.71, 72, 73, 74, 75

písanka č.3 – s.5, 8

ČJS -s.59

M 2.díl -s.27,28,29

ROZDĚLENÍ DĚTÍ NA PŮLENÉ VYUČOVÁNÍ

Od 1.hodiny (od 8.00) začínají a 4.hodinu (v 11:45) končí:

Aliev Alper, Bélai Bianka, Dočkalová Markéta, Doseděl Marek, Galovičová Klára, Hlávková Barbora, Procházka Edvard, Jirásek Jakub, Růžičková Ela, Klán Štěpán, Machulková Lucie, Mečíř Jan, Pynzenyk Rudolfina

Od 2.hodiny (od 8:55) začínají a 5.hodinu (v 12:40) končí:

Horešovská Eliška, Pšenička Richard, Otáhalík Tomáš, Routová Lucie, Karásková Anna Valerie, Sirný Jan, Spourová Nikol, Svoboda Robin, Šedivý Matěj, Šedivý Šimon, Špryňarová Eliška, Vinopal Matěj

Pravidla paluby

(Pravidla třídy, na kterých jsme se shodli, že je třeba dodržovat. – Za jejich dodržování dostává každý denně do úkolníčku námořníčka k nalepení – vyznamenání správného plavčíka. Pokud některé pravidlo poruší, je mu za trest námořník odebrán a dostane mračouna. Za všechny nasbírané námořníky je na konci týdne sladká odměna.)
Aby nám spolu bylo dobře, budeme se snažit:
Pomáhat si navzájem
Naslouchat druhým bez přerušování – mluví vždy jen jeden
Být ohleduplní a trpěliví  – Hlásit se a pracovat tiše, nevykřikovat
Neubližovat druhým – neprat se, nehádat se, neříkat si ošklivě
Říkat pravdu a nepodvádět
Udržovat pořádek
Nesahat na cizí věci bez dovolení a nic neničit
Nehlučet o přestávkách
Hrát si společně jako správní kamarádi

Plán akcí na  školní rok 2017/2018

Září

26.9. Vycházka po okolí školy

Říjen

18.10. Přednáška s ekologickou tématikou (ve škole)

20.10. Přírodovědná vycházka do Kunratického lesa

Listopad

14.11. Preventivní vzdělávací program české policie – dopravní bezpečnost

Prosinec

7.12. Divadelní představení O zapomnětlivém psaníčkovém andělíčkovi (v KC 12, cena 60 kč)

Leden

5.4. Divadelní představení – Trosečník Robinson

6.-13.4. Ozdravný pobyt Střelské Hoštice

Květen

Návštěva místní pobočky městské knihovny