Probírané učivo

Duben: procvičujeme státní svátky a začínáme téma OBEC. Staráme se o to, kde žijeme a jak můžeme ovlivnit kvalitu života v místě našeho bydliště. Přikládám pracovní list k procvičení státních svátkůposílejte vyplněné na mail/Teams do 19. 4. Dále si přepište/vytiskněte zápis k tématu Obec a splňte úkoly v zápisu – neposílejte, společně zkontrolujeme v online hodině.

Státní svátky ČR test

Obecní řízení


8. 3. – 26. 3. (distanční výuka): opakujeme státní symboly, řízení státu, a přidávám přehled o státních svátcích ČR – další důležitý prvek pro uvědomění si důležitosti některých událostí a osobností, které formovaly vnik a rozvoj českých zemí. Na další on-line hodině (v týdnu 15. 3. – 19. 3.) budeme podrobněji probírat význam jednotlivých státních svátků – podívejte se na to, vytiskněte nebo přepište do sešitu/portfolia.

STÁTNÍ SVÁTKY ČR – PŘEHLED


15. 2. – 5. 3. (distanční výuka): na on-line hodině jsme si odvodili důležitost správného řízení státu – pro spokojenost občanů daného státu. Každý, kdo má v rukách moc řídit stát, by měl hledět na to, aby občané měli tu nejlepší kvalitu života, a měl byl efektivně a spravedlivě rozhodovat ve všech oblastech života. 

V odkazu níže najdete systém rozdělení MOCI V ČRpřepište nebo vytiskněte a naučte se. Posílejte mi na mail nebo do Teams, zkontroluji si zápis – termín do 8. 3

ROZDĚLENÍ MOCI v ČR


2. 2. – 12. 2. (distanční výuka): STÁTNÍ SYMBOLY ČR. V odkazu níže si vytiskněte nebo vypište státní symboly ČR a namalujte (nalepte) jejich obrázky. Posílejte na mail nebo na Teams do 12. 2. Zároveň budou mít všichni nalepenou nebo přepsanou hymnu ČR se všemi dalšími údaji (viz odkaz).

Kde domov můj

Státní symboly ČR


18. 1. – 28. 1. (distanční výuka): pokračujeme v tématu Vlast. Vaším úkolem bude zopakovat si HYMNU ČR – text, autor hudby, autor textu, z jakého díla pochází. Státním symbolům ČR se budeme věnovat v dalších hodinách.


4. 1. – 15. 1. (distanční výuka): ONLINE HODINA PŘES TEAMS PROBĚHNE VE ČTVRTEK 7. 1., 10 – 10:30. Budu se na vás moc těšit! Jinak si samostatně pracujte na pracovním listě na téma Vlast. Využijte své znalosti, encyklopedie, internet. POZOR ZMĚNA!: Vypracované pracovní listy posílejte na můj mail, termín: nejpozději do 15. 1. 2021. 😀 


14. 12. – 18. 12.: zopakovali jsme systém školství v ČR a přecházíme na téma Vlast. Dostali jste pracovní listy k významným událostem naší vlasti – vyplňte si kvízové otázky a najděte si význam římských číslic k určení letopočtů významných událostí pro naši zem. Zkontrolujeme ve škole při prezenční výuce, budu hodnotit známkou. V případě distančního vzdělávání vám dám vědět, jak budu vybírat.

V odkazu níže najdete PL Vlast (pro případ, že jste chyběli, nebo jste ztratili). Dále vkládám do odkazu pro inspiraci vánoční zvyky a informace o tom, jak to mají v jiných zemích s názvem Ježíška 😆 

VLAST

Vánoce

Vánoční zvyky


Hodiny VO: 23. 11. – 11. 12.: Přepište si do sešitu zápis Systém školství – podrobně (v odkazu níže). Neposílejte.


Hodiny VO: 5. 11. – 18. 11.: po tématu ČAS se vrhneme na další zajímavé učivo – ŠKOLSTVÍ A ŽIVOT VE ŠKOLE. Budeme objevovat možnosti ve vzdělávání v ČR – systém od nejnižšího stupně až po ten nejvyšší možný stupeň vzdělání, který může občan ČR získat. Vysvětlíme si, jaká máme u nás řemesla a jak moc jsou důležitá a zaměříme se podrobněji na střední školy, které si každý z vás po skončení základní školy může vybírat jako další možnost studia. 

Do 18. 11. mi na mail posílejte vypracované zadané úkoly:

1) zkuste seřadit systém škol tak, aby šel od nejnižšího stupně po ten nejvyšší (najdete jeden „chyták“? 🙂 ). ODKAZ: PEL MEL ŠKOLY

2) napiš v 10 větách svůj názor na nošení ŠKOLNÍ UNIFORMY: jsi-li pro nebo proti a PROČvždy svá tvrzení zdůvodni. Můžeš i namalovat návrh, jak by taková školní uniforma měla vypadat.

Zápis vložím 18. 11., kdy si ověříte správnost systému škol v ČR a přepíšete do sešitů.

ZÁPIS: systém školství 6.tř. – podrobně

Ti z vás, co mi ještě neposlali úkoly z minulých hodin – máte poslední šanci poslat do 6. 11..


Hodina VO 22. 10. a 23. 10. (6. A a 6. V) – distanční výuka: Kontrola zápisu ČAS + úkoly v něm zadané. Zápis s úkoly posílejte ofocené nebo naskenované na mail dubova@zsnalise.cz, termín do 26. 10.


Hodina VO 14. 10. a 15. 10. (6. A a 6. V) – distanční výuka: Přepiš nebo nalep zápis na téma ČAS + splň úkoly, které v něm najdeš (vše v odkazu níže). Využij i hledání na internetu v případě příkladů pranostik, můžeš se zeptat rodičů, prarodičů… Nezapomeň uvést i datumy. Kontrola proběhne ve škole, bude hodnoceno známkou. Není to těžká práce, přeji pohodové vyplňování úkolů a těším se na vás příští týden 😀 .

ČAS VO 6.r.


22. 9. – 9. 10.: definujeme pojem Kultura (hudba, divadlo, film, tanec, fotografie, výstavy, koncerty, pravidla a zákony, náboženství,, knihy, časopisy…) a popisujeme, jak se chová „kulturní člověk“ (malujeme a popisujeme do sešitu). Otevíráme další kapitolu VO – Čas: kalendář, roční období a pranostiky. V týdnu od 5. 10 – 9. 10. kontrola sešitů (nebo portfolií) na VO včetně vlepených Pravidel prezentací, zápisu k tématu Kultura + obrázek a popis kulturního člověka.

cvičný test 6 – kultura


14. 9. – 18. 9.: rozdali jsme si Pravidla pro prezentace událostí pro 6. ročník a vysvětlili, jak je velmi důležité umět správně interpretovat předanou informaci! Pravidla budete mít vlepená do sešitu. V odkazu níže je najdete, pokud jste ztratili, nebo nebyli ve škole, vytiskněte, nebo přepište a budete mít v sešitě. 🙂

Pravidla pro prezentace do předmětu VO 6.r.