Distanční výuka – Teams: 

6.V – od 4.1. 2021 opět pravidelně každé úterý 2. vyuč. hod. (8:55 – 9:40) a pátek 5. vyuč. hod. (11:55 – 12:40)

 

Český jazyk – zadání učiva na týden 12.4. – 16.4. 2021 (6. ročník)

TERMÍN ODEVZDÁNÍ: do 16.4.

 

Gramatika

Podmiňovací způsob přítomný a minulý

učebnice str. 59 / 2 – napiš celé věty do sešitu a zpracuj podle zadání

učebnice str. 59-60 / 3 – vypiš z vět slovesa a urči u nich slovesný způsob (oznamovací, rozkazovací, podmiňovací přít. a min.)

učebnice str. 60 / 7 – napiš do sešitu podle zadání

 

PS str. 30 / 5 a, b, c, d – zpracuj podle zadání

PS str. 30 / 6 – zpracuj podle zadání

 

Sloh

Popis postavy

učebnice str. 124 / 8 – zpracuj podle zadání

 

Literatura

Báje, pověsti

čítanka str. 91 – 92 / BLANÍK (Eduard Petiška)

  1. text přečti
  2. vlastními slovy vyjádři obsah ukázky

     

VLASTNÍ ČETBA – PREZENTACE:

Lukáš Novotný, Filip Tišer

 

Děkuji za spolupráci a mějte se hezky 🙂 🙂

 

Český jazyk – zadání učiva na týden 6.4. – 9.4. 2021 (6. ročník)

TERMÍN ODEVZDÁNÍ: do 9.4.

 

Gramatika

Slovesa

učebnice str. 57 / 4 – napiš do sešitu podle zadání (slovesa převeď do času minulého a celé věty napiš, pozor na pravopis!)

učebnice str. 58 / 10 b, c, d, e, f, g – zpracuj podle zadání

 

Podmiňovací způsob přítomný a minulý

učebnice str. 59 / barevný rámeček – přehledně vypiš do sešitu

 

PS str. 29 / 3 – doplň tabulku

PS str. 29 / 1 DOLE – spoj správné dvojice

 

Literatura

Báje, pověsti

čítanka str. 88 – 89 / O Čechovi

  1. text přečti
  2. vlastními slovy vyjádři obsah ukázky
  3. napiš charakteristiku praotce Čecha

 

VLASTNÍ ČETBA – PREZENTACE:

Áďa Smitková, Sophie Smith

 

Děkuji za spolupráci a mějte se hezky 🙂 🙂

 

Český jazyk – zadání učiva do Velikonoc 22.3. – 31.3. 2021 (6. ročník)

TERMÍN ODEVZDÁNÍ: do 31.3.

 

Gramatika

Číslovky – skloňování základních číslovek

učebnice str. 54 / barevná tabulka (skloňování zákl. číslovek) – přepiš přehledně do sešitu

učebnice str. 54 / 1 – napiš do sešitu celé věty podle zadání (číslovku napiš slovem)

 

PS str. 27 / 6 a, b, c, d, e – zpracuj do sešitu podle zadání

 

Slovesa

učebnice str. 55 / 2 – z textu vypiš slovesa a urči jejich mluvnické kategorie (osoba, číslo, čas, způsob)

 

PS str. 28 / 2 – doplň tabulku podle zadaných mluvnických kategorií

PS str. 28 / 3 – pravopis

 

Sloh

Popis postavy

učebnice str. 123 / 4 a, b – popis přečti a rozčleň na odstavce (úvod, stať, závěr)

učebnice str. 124 / 5 – napiš popis své osoby podle osnovy v minimálním rozsahu čtvrtina A4:

  1. úvod (představení osoby, celkový vzhled)
  2. stať (popis jednotlivostí)
  3. závěr (zhodnocení – s čím jsem spokojen, nespokojen)

Při práci se můžeš inspirovat popisem z předcházejícího úkolu.

 

Literatura

Báje, pověsti

čítanka str. 82 – 83 / Jak vypadají hlavní slovanští bohové

  1. text přečti
  2. vypiš do sešitu jména slovanských bohů
  3. ke každé vypsané postavě doplň její základní popis (jak vypadá)

 

VLASTNÍ ČETBA – PREZENTACE: pro zájemce bez termínu

 

Děkuji za spolupráci a mějte se hezky 🙂 🙂