Distanční výuka pro 8. ročníky – Teams:
8.V – POZOR ZMĚNA!!!
Ze zdravotních důvodů jsem odvolala on-line hodinu češtiny ve středu 20.1.2021. Páteční hodina zůstává beze změny.
Děkuji za pochopení, Jana Englická
8.A – od 4.1. 2021 opět pravidelně každé úterý 5. vyuč. hod. (11:55 – 12:40) a pátek 3. vyuč. hod. (9:55 – 10:40)
8.V – od 4.1. 2021 opět pravidelně každou středu 2. vyuč. hod. (8:55 – 9:40) a pátek 4. vyuč. hod. (11:00 – 11:45)
Český jazyk – zadání učiva na 2 týdny 11.1. – 22.1. 2021 (8. ročník)
TERMÍN ODEVZDÁNÍ: do 22.1.
Gramatika
Skladba – souvětí
učebnice str. 45 / 4 a, b – věty napiš do sešitu, doplň do vět interpunkci (čárky), rozliš větu jednoduchou a souvětí, u souvětí rozliš hlavní a vedlejší větu
Druhy vedlejších vět
učebnice str. 45 / barevný rámeček – přehledně přepiš do sešitu
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ZÁPIS DO SEŠITU
Vedlejší věty Otázky Spojovací výrazy
——————————————————————————————————————————————————-
Podmětná kdo, co kdo, co, že, aby
———————————————————————————————————————————————————
Předmětná pádové otázky (kromě 1. a 5. p.) že, aby, jak
——————————————————————————————————————————————————–
Přívlastková jaký, který, čí který, jenž, kdo, kde, kdy
——————————————————————————————————————————————————–
Doplňková jak jak, jako
——————————————————————————————————————————————————–
Přísudková vyjadřuje jmennou část přísudku, v hlavní větě pouze spona
——————————————————————————————————————————————————–
Příslovečná místní kde, kam, kudy, odkud kde, kam, kudy
——————————————————————————————————————————————————–
Příslovečná časová kdy, odkdy, jak dlouho, jak často když, jakmile, až
——————————————————————————————————————————————————–
Příslovečná způsobová jak, jakým způsobem jak, že
——————————————————————————————————————————————————–
Příslovečná měrová do jaké míry že
——————————————————————————————————————————————————–
Příslovečná příčinná proč, z jaké příčiny protože, že, poněvadž, jelikož
——————————————————————————————————————————————————–
Příslovečná účelová proč, za jakým účelem aby, abychom, abyste
——————————————————————————————————————————————————–
Příslovečná podmínková kdy, za jaké podmínky jestliže, -li, kdyby, když
——————————————————————————————————————————————————–
Příslovečná přípustková i kdy ač, ačkoli, třebaže, přestože, byť, i kdyby
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ÚKOL: Nauč se zvýrazněné a podtržené spojovací výrazy (z tabulky, kterou sis přehledně přepsal do sešitu) tak, abys je dokázal přiřadit k příslušnému druhu vedlejší věty.
učebnice str. 45 / 2 – napiš do sešitu, doplň do souvětí vedlejší větu a zkus určit její druh (využij znalost podtržených a zvýrazněných spojovacích výrazů, popř. otázek – PTÁŠ SE NA VĚTU HLAVNÍ A VĚTOU VEDLEJŠÍ SI ODPOVÍDÁŠ)
učebnice str. 46 / 5 a, b – napiš do sešitu podle zadání
učebnice str. 47 / 6 a – napiš do sešitu podle zadání
Sloh
Subjektivně zabarvený popis (líčení)
Vyber si ze dvou témat to, které je ti bližší, a napiš líčení (nezapomeň na personifikace!!)
a) Zimní krajina
b) Léto u moře
Minimální rozsah ½ A4
Literatura
Italská renesance
ÚKOL: K níže uvedeným autorům si vyhledej a zapiš do sešitu informace z jejich života a názvy jejich děl.
FRANCESCO PETRARCA, GIOVANNI BOCCACCIO, DANTE ALIGHIERI
Děkuji za spolupráci a mějte se hezky 🙂 🙂
Český jazyk – zadání učiva na týden 4.1. – 8.1. 2021 (8. ročník)
TERMÍN ODEVZDÁNÍ: do 8.1.
Gramatika
Skladba – věta jednoduchá a souvětí
učebnice str. 44 / 1 – napiš do sešitu podle zadání (úvodní text = věty nahoře na stránce pod titulkem „Věta jednoduchá a souvětí“……Škola, základ života)
učebnice str. 44 / 2 – z textu vypiš do sešitu pouze souvětí a urči, z kolika vět se dané souvětí skládá (NEZAPOMEŇ – souvětí obsahuje 2 a více sloves v určitém tvaru – kolik sloves, tolik vět…. INFINITIVY SE NEPOČÍTAJÍ)
učebnice str. 44 / 3 – z textu vypiš pouze věty jednoduché ( věta jednoduchá obsahuje pouze 1 sloveso v určitém tvaru – INFINITIVY SE NEPOČÍTAJÍ)
PS str. 33 / 5 jazykový rozbor – a, b, c, e, f, g
(řešení úkolů napiš do sešitu, bude to přehlednější :-))
Sloh
Subjektivně zabarvený popis (líčení)
učebnice str. 111 / 7 – napiš do sešitu líčení podle zadání, min. rozsah 1 třetina A4 (líčení pište tak, že se v popisované krajině vyskytujete a vše vidíte)
Děkuji za spolupráci a mějte se hezky 🙂 🙂