Práce v době karanténního opatření:

ZÁPIS DO SEŠITU

  • EU – zkratka Evropské unie
  • Základní kámen položen po II. světové válce (1951) – spolupráce některých zemí v oblasti využívání surovin.
  • Po skončení „studené války“(nebojuje se zbraněmi, ale v diplomatické rovině – např. různé zákazy…) a po rozpadu Sovětského svazu a tzv. „východního bloku“ vzniká v roce 1992 Evropská unie.
  • EU je společenstvím evropských států, které spolupracují v oblastech ekonomie, hospodářství, ekologie, kultury, a dalších.
  • Cílem je rozvoj států, stabilita, růst a blahobyt států Evropy.
  • V neposlední řadě usilují o mírovou politiku a diplomatické řešení problémů či konfliktů.
  • Hlavní sídlo EU je belgický Brusel, některé další instituce jsou v Lucembursku, Francii (Štrasburk) a Nizozemí (Haag)
  • Řídící orgány: Rada ministrů, Evropská komise, Evropský parlament…
  • Společná evropská měna: euro (ne všechny státy mají tuto měnu)
  • EU má 27 členských států.

Hlavní symboly EU: hymna – Óda na radost (L. van   Beethoven), vlajka – DOKRESLI

A jaké má výhody členství v EU?

  • Ekonomická podpora
  • Rozdělení výroby a spolupráce v rozvoji dalších hospodářských aktivit
  • Pracovní místa
  • Vzdělání a studium
  • Volný pohyb za prací, studiem, rekreací…
  • Společná měna
  • Projekty ve školství, ekologii, kultuře…

Shengenská dohoda – smlouva států EU a některých dalších států Evropy o zrušení hraničních kontrol = volný pohyb mezi státy Evropy

Měna euro: Nejvyšší bankovka je 500 euro, nejmenší je 1 cent.

ÚKOL: oskenuj nebo ofoť a pošli do 8. 4. 2020 na mailovou adresu dubova@zsnalise.cz:

  1. vypiš do sešitu všechny členské státy EU a označ, v kterých se neplatí eurem.
  2. vypiš nevýhody členství v EU a zdůvodni (min. 3, nápověda: některé výhody mohou být i nevýhodou).

Zdroje: Internet, encyklopedie, webovky Evropské unie – europa.eu (jsou tam bezva hry a materiály).


Dokončit zadanou práci z hodin VO:

  1. ZEMĚ EU, KTEROU JSEM NAVŠTÍVIL/LA

Rozsah práce: min A4 dle zadané osnovy (připomínám: 1. stručně o zemi – hl. město, počet byvatel, jazyk, náboženství, ….. – do 10 vět, 2. vlastní zážitky – popis, líbilo x nelíbilo a proč, 3. porovnání s ČR, výhody x nevýhody, 4. závěr – Zhodnocení)

Zdroje: vlastní zážitky z návštěvy, info letáky, internet, encyklopedie, atlas

Práci pošlete do 25. 3. (word, vlastní rukopis – pak nafoťte či oskenujte).

2. VÝZNAM TRESTU

Vlastní názor na trestání – Jaký je podle mě účel trestu? Proč trestáme? ….

Rozsah práce: min A5, word nebo vlastní rukopis

Práci si zkontroluji po nástupu do školy.