1. Cvičte, hýbejte se, choďte ven, kreslete, malujte, foťte, zpívejte, hrajte na hudební nástroje, smějte se 🙂
  2. Cviky pro zdravé oči při dlouhém koukání do obrazovek:

Každou chvíli oči zavřít alespoň na 6 vteřin. S otevřenýma očima kroužit dokola do krajních pozic jako když planeta obíhá slunce – 2x na jednu stranu, 2x na druhou a pak zas oči na 6 vteřin zavřít. S otevřenýma očima kmitat nahoru a dolů do krajních poloh cca 4x a pak nechat oči odpočinout = na 6 vteřin zavřít. Otevřenýma očima kmitat do stran – vpravo a vlevo do krajních poloh cca 4x a opět nechat oči odpočinout zavřením na alespoň 6 vteřin. Poslední kmitání je úhlopříčné – doporučuji také 4x, odpočinek a 4x opačná strana. Mezi cvičeními vždy oči zavírejte a nechávejte odpočinout. Při nemožnosti cvičení v době nezbytné práce na počítači alespoň vědomě mrkejte. Všechna cvičení se dají provádět  i se zavřenýma očima. Dále střídejte pohled do obrazovky s pohledem do dálky z okna.