Přeskočit na obsah
Telefon: 241 480 693|skola@zsnalise.cz
  • Žákovská knížka
  • Jídelní lístek
  • FAQ
Základní škola Na Líše Logo
  • Home
  • Aktuality
  • Škola
    • Úřední deska
      • Povinně zveřejňované informace
      • Výroční zpráva
      • Školní řád
      • Řád školního hřiště
      • Poskytování informací
      • Kontroly České školní inspekce
      • Ochrana osobních údajů, GDPR
    • Školní vzdělávací program „Stavíme mosty“
    • Úspěchy školy
    • Školská rada
    • Formuláře ke stažení
    • Historie školy
    • Kancelář
    • Virtuální prohlídka
  • Šk. rok 2020/21
    • Organizace školního roku
    • Covid 19
    • Zápisy do 1. tříd
    • Žákovský parlament
    • Kroužky
    • Projekty a granty
    • ISIC Školák
  • Školní poradenské pracoviště
    • Primární prevence sociálně rizikových jevů
    • Kariérové poradenství
    • Integrace žáků se SVP
    • Podpora žáků s OMJ
  • Třídy
    • I. stupeň
      • Třída 1.A 2020/2021
      • Třída 1.B 2020/2021
      • Třída 2.A 2020/2021
      • Třída 2.B 2020/2021
      • Třída 3.A 2020/2021
      • Třída 3.B 2020/2021
      • Třída 4.A 2020/2021
      • Třída 4.B 2020/2021
      • Třída 5.A 2020/2021
      • Třída 5.B 2020/2021
    • II. stupeň
      • Třída 6.A 2020/2021
      • Třída 6.V 2020/2021
      • Třída 7.A 2020/2021
      • Třída 7.V 2020/2021
      • Třída 8.A 2020/2021
      • Třída 8.V 2020/2021
      • Třída 9.A 2020/2021
      • Třída 9.V 2020/2021
    • Přípravná třída
  • Výtvarné třídy
  • Cizí jazyky
  • Družina
    • Řád školní družiny
    • Kriteria pro přijetí
    • Pokyn ŘŠ k úplatě za ŠD
    • Plán akcí školní družiny
    • Fotogalerie akcí
    • Umístění dětí v odděleních
    • Divadlo Obsazená židlička
    • Pro volný čas
  • Jídelna
  • Fotogalerie
  • SRP
    • SRP hlavní výbor
    • SRP aktuality
  • Kontakty
    • Vedení školy
    • Třídní učitelé
    • Netřídní učitelé
    • Vychovatelé školní družiny
    • Asistenti pedagogů
    • Speciální pedagog
    • Školní jídelna
    • Provozní zaměstnanci
  • Pronájem sportovišť
  • Volná místa
  • Home
  • Aktuality
  • Škola
    • Úřední deska
      • Povinně zveřejňované informace
      • Výroční zpráva
      • Školní řád
      • Řád školního hřiště
      • Poskytování informací
      • Kontroly České školní inspekce
      • Ochrana osobních údajů, GDPR
    • Školní vzdělávací program „Stavíme mosty“
    • Úspěchy školy
    • Školská rada
    • Formuláře ke stažení
    • Historie školy
    • Kancelář
    • Virtuální prohlídka
  • Šk. rok 2020/21
    • Organizace školního roku
    • Covid 19
    • Zápisy do 1. tříd
    • Žákovský parlament
    • Kroužky
    • Projekty a granty
    • ISIC Školák
  • Školní poradenské pracoviště
    • Primární prevence sociálně rizikových jevů
    • Kariérové poradenství
    • Integrace žáků se SVP
    • Podpora žáků s OMJ
  • Třídy
    • I. stupeň
      • Třída 1.A 2020/2021
      • Třída 1.B 2020/2021
      • Třída 2.A 2020/2021
      • Třída 2.B 2020/2021
      • Třída 3.A 2020/2021
      • Třída 3.B 2020/2021
      • Třída 4.A 2020/2021
      • Třída 4.B 2020/2021
      • Třída 5.A 2020/2021
      • Třída 5.B 2020/2021
    • II. stupeň
      • Třída 6.A 2020/2021
      • Třída 6.V 2020/2021
      • Třída 7.A 2020/2021
      • Třída 7.V 2020/2021
      • Třída 8.A 2020/2021
      • Třída 8.V 2020/2021
      • Třída 9.A 2020/2021
      • Třída 9.V 2020/2021
    • Přípravná třída
  • Výtvarné třídy
  • Cizí jazyky
  • Družina
    • Řád školní družiny
    • Kriteria pro přijetí
    • Pokyn ŘŠ k úplatě za ŠD
    • Plán akcí školní družiny
    • Fotogalerie akcí
    • Umístění dětí v odděleních
    • Divadlo Obsazená židlička
    • Pro volný čas
  • Jídelna
  • Fotogalerie
  • SRP
    • SRP hlavní výbor
    • SRP aktuality
  • Kontakty
    • Vedení školy
    • Třídní učitelé
    • Netřídní učitelé
    • Vychovatelé školní družiny
    • Asistenti pedagogů
    • Speciální pedagog
    • Školní jídelna
    • Provozní zaměstnanci
  • Pronájem sportovišť
  • Volná místa

Český jazyk 9. ročník

Úvodní stránka/Třídy/II. stupeň/Třída 9.A 2020/2021/Český jazyk 9. ročník
Český jazyk 9. ročníkVáclav Hlinka2021-01-18T00:36:14+01:00

DISTANČNÍ VÝUKA

Zadání úkolů – 18. 1. – 22. 1. 2021  

Gramatika:

  • Vyplňte uvedený pracovní list –>ZDE<–
    – vyplněný PL vyfoťte a nahrajete nejpozději do pátku 22. 1. do „Zadání“ na Teams

ONLINE HODINY

9.A středa 20. 1. – 8:55 – 9:40

9.A čtvrtek 21. 1. – 9:55 – 10:40

 

9.V středa 20. 1. – 9:55 – 10:40

9.V čtvrtek 21. 1. – 8:55 – 9:40

Sloh

  • Napište úvahu na téma – „Volný čas“
    – spousta z vás v minulé úvaze zapomínala na řečnické otázky, proto vám zde uvedu několik návodných otázek, které byste měli do své práce zahrnout:
    „Kolik mám volného času?“, „Jak trávím svůj volný čas?“, „Jak jsem trávil/a volný čas dřív, když jsem byl/a mladší?“, „Co bych dělal/a, kdybych ho měl/a víc?“, „Jaká jsou úskalí příliš volného času?“, „Organizuje mi někdo volný čas?“, „Jak se můj volný čas změnil?“…
  • minimální rozsah 2A5
  • práce bude napsaná ručně a čitelně!!
    -> svou úvahu následně vyfoťte a nahrajte nejpozději do pátku 22. 1. do „Zadání“ na Teams

 

Literatura:

  • Přepište si uvedený zápis do sešitu (viz níže)
  • Přečtěte si ukázku v učebnici literatury – Jáma a kyvadlo (str. 58-62)
  • Odpovězte na uvedené otázky, vše si zapište do sešitu literatury.
    -> své vypracování vyfoťte a nahrajte nejpozději do pátku 22. 1. do „Zadání“ na Teams

Zápis:

USA

Edgar Allan Poe

– zakladatel moderní detektivní novely a hororu

– díla: Havran – baladická báseň, vyjádřeny pocity úzkosti, smutku

          Jáma a kyvadlo – povídka

                   – líčí pocity odsouzeného člověka k smrti, který je uvězněn v temné cele, nakonec zachráněn

                  – vyvolávání pocitů hrůzy – blížící se kyvadlo, hořící stěny a jáma

Otázky:

  1. Popiš, jakým nástrahám musel vězeň ve své cele postupně čelit.
  2. Jak se vězeň osvobodil z pout?
  3. Co je handžár?
  4. Co měla jáma symbolizovat?
  5. Jak to s vězněm dopadlo?
  6. Kde se děj odehrává? (město/stát)

 

———————————————————————

Cvičení z českého jazyka 9.A

Vypracujte si uvedený jazykový test –>ZDE<–

Test si opět nemusíte tisknout, pouze si napište své odpovědi, které mi nejpozději do pátku 22. 1. nahrajete do „Zadání“ na Teams.

 




Významové poměry – ke stažení –> ZDE <–



!! Pravidla pro hodnocení zadávaných úkolů !!

  • vypracované úkoly nahrávejte přes Zadání v Teams
  • kontrola probíhá společně na online hodině, nebo přes webové stránky
  • úkol odevzdaný po ukončení termínu = 3
  • odevzdaná pouze část zadaných úkolů = 3
  • neodevzdaný úkol = 5

!!! Před odesláním si zkontrolujte, že jste nahráli všechny požadované úkoly/cvičení. !!!

Úkoly si splňte a odevzdejte v průběhu týdne, nenechávejte to na poslední chvíli.

Pokud nejste schopni z nějakého mimořádného důvodu splnit zadaný termín,

kontaktujte mě předem a domluvíme se individuálně. (Napište mi na Teams, nebo na mail)

 


Zadání úkolů – 11. 1. – 15. 1. 2021  

Gramatika:

  • Vypracujte uvedená cvičení:
    – uč. str. 72/1a
    – vypracujte do sešitu
    – uč. str. 72-73/2c
    – vypracujte do sešitu
    – PS 41/2 (pozor cvičení pokračuje i na straně 42!)
  • Do sešitu češtiny si opište uvedená souvětí, utvořte k nim grafy, určete druhy souvětí a vedlejších vět a poměry mezi souřadně spojenými větami.
    1) Když jsme vyšplhali až k zřícenině hradu, sedli jsme si na chvíli do stínu, abychom si odpočinuli.2) Utíkal jsem, neboť jsem se obával, že Jirka odjede sám, když nepřijdu včas.
    3) Když účastníci konference vystoupili na letišti, hustě pršelo, a proto se rozhodli, že si najmou taxíky, které by je dopravily do středu města.
    4) Protože jsem byla nemocná, zavolala jsem kamarádce a poprosila jsem ji, aby mi nadiktovala cvičení, která v době mé nepřítomnosti ve škole probírali.
    5) Zatímco se partyzáni stahovali z hor do údolí, jednotky nepřátel si už připravovaly těžké zbraně a tanky, aby zasáhly proti těm, kteří by se jim postavili na odpor.

=> všechny vypracované úkoly (učebnice, PS a souvětí) vyfoťte a nahrajte nejpozději do pátku 15. 1. do „Zadání“ na Teams 

Sloh

  • Napište úvahu na téma – „Volný čas“
    – spousta z vás v minulé úvaze zapomínala na řečnické otázky, proto vám zde uvedu několik návodných otázek, které byste měli do své práce zahrnout:
    „Kolik mám volného času?“, „Jak trávím svůj volný čas?“, „Jak jsem trávil/a volný čas dřív, když jsem byl/a mladší?“, „Co bych dělal/a, kdybych ho měl/a víc?“, „Jaká jsou úskalí příliš volného času?“, „Organizuje mi někdo volný čas?“, „Jak se můj volný čas změnil?“…
    – tentokrát máte na zpracování své úvahy 2 týdny, tak si dejte záležet, měla by podle toho vypadat
    – minimální rozsah 2A5
    – práce bude napsaná ručně a čitelně!!
    -> svou úvahu následně vyfoťte a nahrajte nejpozději do pátku 22. 1. do „Zadání“ na Teams

Literatura:

  • Přečtěte si ukázky v učebnici literatury – Tři mušketýři (str. 66-74)
  • Odpovězte na uvedené otázky, vše si zapište do sešitu literatury.
    -> své vypracování vyfoťte a nahrajte nejpozději do pátku 15. 1. do „Zadání“ na Teams

Otázky:

  1. Kde měl Athos zranění?
  2. Od koho dostal d’Artagnan balzám na rány?
  3. Proč nechtěl Athos souboj odložit?
  4. V kolik hodin měl mít d’Artagnan souboj s Porthosem?
  5. Proč nakonec přerušili souboj?
  6. Zjisti, o jakém kardinálovi v příběhu mluví.
  7. Čím byl bratr dívky z Athosova vyprávění?
  8. Kolik bylo let dívce z příběhu?
  9. Jakým symbolem byla dívka ocejchovaná?
  10. Co se s dívkou stalo?

——————————————————————-

Cvičení z českého jazyka 9.A

Vypracujte uvedený jazykový test –>ZDE<–

Test si opět nemusíte tisknout, pouze si napište své odpovědi, které mi nejpozději do pátku 15. 1. nahrajete do „Zadání“ na Teams.

 


Zadání úkolů – 4. 1. – 8. 1. 2021  

Gramatika:

  • vypracujte uvedená cvičení:
    – PS str. 39/2 + str. 40/5a

    – uč. str. 70/1 – POZOR změna zadání – vypište do sešitu souřadně spojené větné členy a vedlejší věty a určete významový poměr
    – uč. str. 70/3, 4 – vypracujte do sešitu!!
    => vypracovaná cvičení vyfoťte a nahrajte nejpozději do pátku 8. 1. do „Zadání“ na Teams

Sloh

  • Zopakujte si, co je úvaha (viz zápis v sešitě)
  • Napište úvahu na téma – „Můj rok 2020“
    – minimální rozsah 1A5
    – práce bude napsaná ručně a čitelně!!
    -> svou úvahu následně vyfoťte a nahrajte nejpozději do pátku 8. 1. do „Zadání“ na Teams

Literatura:

  • Přepište si zápis do sešitu–>ZDE<–

!!! Hlídejte si termíny referátů!
Kompletní referát včetně úryvku mi vždy pošlete na mail, kdo ho neodevzdá v zadaném termínu dostane 5.!!!

——————————————————————————————————–

Cvičení z českého jazyka 9.A

  • Vypracujte si uvedený jazykový test –>ZDE<–Test si opět nemusíte tisknout, pouze si napište své odpovědi, které mi nejpozději do pátku 8. 1. nahrajete do „Zadání“ na Teams.



Výklad – požadavky

  • prezentace před třídou – délka min. 4 minuty (max. 7 minut)
  • min. 2 odborné zdroje – alespoň jeden musí být knižní 
  • téma – dle vlastního výběru 
  • můžete mít připravenou prezentaci/obrázky/nákresy (ale není povinností)
  • můžete mít oporu textu, ale pouze k nahlédnutí
  • výklad by měl obsahovat odborné názvy, které jste schopni vysvětlit 
  • vyvarujte se kopírování textů z internetu, kterým nerozumíte


Referát – kniha
– autor, název knihy, žánr, počet stran
– kde a kdy se děj odehrává
– hlavní postavy
– stručná charakteristika
– stručný děj
– ukázka z knihy + komentář
– názor a hodnocení – stupnice 0 -10 + zda splnila kniha mé očekávání, doporučení



PREZENČNÍ VÝUKA

 termíny budou upřesněny

9.A – pravopisné cvičení – i/y

9.V – test – druhy vedlejších vět – věty příslovečné

9.A + 9.V – test – druhy vedlejších vět + interpunkce 

TOPlist

Kontakty

Základní škola Na Líše
ZŠ Na Líše 936/16
141 00 Praha 4 - Michle

Datová schránka
ID schránky: udg6uhj

Telefony škola: 241 480 693, 241 480 990 , 241 485 660

Nejnovější příspěvky

  • Konzultační hodiny 11. – 15. 1. 2021
  • Výuka od 4.1.2021
  • Stravování od 4.1.2021

Důležité odkazy

  Ministerstvo školství
  MČ Praha 4
  Magistrát hl. m. Prahy
  Česká školní inspekce
Copyright 2015 Základní škola Na Líše
Toggle Sliding Bar Area

Vzdělávací strategie

Výuka přírodovědných předmětů je založena na názornosti, praktickém cvičení a projektovém vyučování. Cílem této výuky je na základě teoretických základů a praktických činností pochopit zkoumaný jev a následně jej umět aplikovat a zobecňovat. Veškerá činnost vede k plánování a samostatnému rozvržení učiva do jednotlivých hodin. Tento styl výuky učí týmové práci a zodpovědnosti.

Contact Us

12345 North Main Street,
New York, NY 555555

Phone: 1.800.555.6789
Email: info@site.com
Web: Theme-fusion.com

Přejít nahoru